Handelsbetingelser for Salut Event

Salut Event
Gravensgade 1A
9000 Aalborg
TLF: +4560 43 54 66
CVR: 40208704


Betaling

Salut Event modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort

Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Salut Event benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Levering


Leveringstidspunkt

Det forventede leveringstidspunkt vil du blive orienteret om ved din ordrebekræftelse. Her vil der blive oplyst et tidsinterval inden for tidsrum på 3-4 timer. Er der ikke garenti for du kan være på leveringstidspunktet inden for det oplyste tidsrum vil det være muligt at aftale at varen vil kunne sættes på et aftalt afsættelsestidspunkt. Her bærer køber ansvaret for varen efter aftalt afsættelse af produktet.


Leveringsomkostninger

Salut Events leveringsomkostninger vil afhænge af lokationen, antal vare samt andre relevante omstændigheder. –

leveringsomkostningerne vil være:

  • – Gratis i en radius af 15 km fra Aalborg af
  • – Fragtfrit ved ordre over 3000 kroner.
  • – 200 kroner i en radius af + 15 km fra Aalborg.
  • – 300 kroner i en radius af + 40 km fra Aalborg
  • – 500 kroner i en radius af + 65 km fra Aalborg.
  • – 1000 kroner i en radius af + 100 km fra Aalborg.


Leveringsmåde

Salut Events leveringsmåde vil blive leveret på den aftalt lokation af Salut Events chauffør. Her bærer sælger risikoen for varen til den er overleveret til købers besiddelse.


Opbæring

Salut Events leveringer er typisk kantstens leveringer. Varen kan opbæres – her kan der dog forventes at der kunne blive bedt om et opbærings gebyr hvis varen skal leveres på 2 sal eller over. Dette vil der blive taget en dialog om inden levering.


Forsinket levering

Hvis der måtte opstå en forsinkelse af din levering, vil du blive kontaktet så snart vi er opmærksom på dette. Du vil samtidig få besked om, hvornår du kan forvente levering. Vil leveringsforsinkelsen have indflydelse på brugen af de givende vare vil du blive tilbudt vederlagsfrit annullering af ordren.

Der tages forbehold for at der i tilfælde af kø ved over en time, vejarbejde eller lignende force majeure situationer tilsidesætter fortrydelsesretten og den vederlagsfrie annullering af ordren.


Forgæves levering

Skulle du ikke være hjemme eller til rådighed på leveringsadressen på det aftalte leveringstidspunkt og ikke kontaktbar – vil du kunne blive opkrævet et leveringsgebyr for en ny udkørsel.


Spørgsmål til din levering?

Skulle der opstå spørgsmål eller ændringer i forhold til din ordre til Salut Event kan du kontakte Salut Event på 60435466 / Info@salutevent.dk


Fortrydelsesret

Der gives ikke fortrydelsesret på varer købt i vores webshop da varen er af sådan art, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret.

Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Der kan dog gives fortrydelsesret i forbindelse med grov forsinkelse af levering hvor varen ikke kan tages i brug til det ønskede. Igen tilsidesættes dette ved situationer som tilfælde af kø ved over en time, vejarbejde eller lignende force majeure situationer tilsidesætter fortrydelsesretten og den vederlagsfrie annullering af ordren.



Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Salut Event at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Salut Event i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Salut Event dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Salut Event
Gravensgade 1A
TLF: +4560 43 54 66

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Salut Event, har vi brug for følgende oplysninger:

– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Salut Event og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Salut Event har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Salut Event er: Kristian Staurup Lassen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Salut Event har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@salutevent.dk.

Cookies
På https://www.salutevent.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://www.salutevent.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Salut Event’s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse


Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/


Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@salutevent.dk